Project Description

طراحی و تولید دستگاه تامین کننده آب جوش فوری خانگی هوشمند

دستگاه تامین کننده آب جوش فوری خانگی هوشمند، آب جوش مصرفی را بصورت مداوم و در دمای نزدیک به 100 درجه سانتیگراد در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اتصال این دستگاه به یک شیر آب چندکاره، توانایی استفاده همزمان آب جوش در کنار آب گرم و سرد و همچنین آب تسویه را به کاربر می‌دهد. با توجه به طراحی ایمن، این دستگاه در محل‌های عمومی که به آب جوش مداوم نیاز دارند قابل استفاده است، مانند منازل، هتل‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، اداره‌ها و …. با این دستگاه یک کاربر هر زمان که اراده کند آب جوش در اختیار دارد و لذا در مدت زمان جوش آوردن آب و مقدار مصرف آب جوش به روش‌های سنتی صرفه جویی می‌گردد. با توجه به رسوب بالایی که آب مصرفی دارد و معمولا در داغ شدن آب بیشتر نمایان می‌شود، آب ورودی این دستگاه از یک فیلتر سه مرحله ای عبور می‌کند، لذا همواره آب سالم و تسویه شده در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه معمولا کاربران به حجم مورد نیاز آب جوش مصرفی خود توجهی ندارند و در حالت عادی، میزان آب بیشتر از مقدار مورد نیاز خود را به جوش می‌آورند، این بویلر الکتریکی خانگی کمک می‌کند که مقدار مصرف آب جوش کاربران بهینه گردد و لذا مصرف انرژی و همچنین دور ریز آب مدیریت می‌گردد.

در روش سنتی برای هر بار استفاده از آب جوش فرایند جوش آوردن آب از ابتدا با حجم آب زیاد تکرار می‌گردد. این امر موجب اتلاف انرژی زیادی می‌شود. در حالی که جوش آوردن آب در این دستگاه یکبار صورت گرفته و در ادامه، انرژی مصرفی فقط صرف کنترل دما و جبران چند درجه گرم کردن آب می‌شود.

کاربر با استفاده از اپلیکیشن توسعه یافته بر بستر اندروید (IOT) و اتصال دستگاه به وای فای می‌تواند با استفاده از تلفن همراه خود، عملکرد بویلر را از راه دور کنترل کند. کنترل از راه دور شامل خاموش و روشن کردن دستگاه، افزایش و یا کاهش دمای آب خروجی می‌باشد. امکان پایش وضعیت دستگاه از راه دور با استفاده از اپلیکیشن شامل: روشن یا خاموش بودن دستگاه، دمای تنظیم شده و دمای لحظه‌ای آب.

کاربری ساده، این دستگاه را برای هر کاربری در هر سطحی قابل استفاده می‌نماید. نصب ساده و طراحی ماژولار دستگاه باعث شده در هر محلی با ورودی آب قابل نصب باشد.

اهداف اصلی:

  • راحتی تامین آب جوش فوری برای کاربر
  • در دسترس بودن همیشگی آب جوش
  • صرفه جویی در مصرف گاز و برق خانگی
  • صرفه جویی در مصرف آب جوش خانگی
  • افزایش ایمنی در مصرف آب جوش خانگی
  • طراحی و تولید دستگاه با کارآیی بالا
  • طراحی بر اساس IOT
  • طراحی بر اساس قیمت ارازن و قابل تهیه توسط اکثر مردم

شرکت شیرهای ساختمانی و صنعتی ایران KWC، یکی از مشتری‌های عمده این محصول است.

دستگاه تامین کننده آب جوش فوری خانگی هوشمند